- Újdonságok 2024
- Frissen érkezett
- Akciós ajánlatok %
- Börze
- Magyar vonatkozású modellek, makettek
- Mozdonyok
- Személykocsik
- Teherkocsik
- Alkatrészek, kiegészítők
- M41 Csörgő alkatrészek
- M61 Nohab alkatrészek
- V43 Szili alkatrészek
- Tereptárgyak, rakományok
- MÁV fényjelzők
- Fák, fűlapok, növényzet
- Papírmakettek
- Dekóderek, elektronikák, vezérlések, effektek
- Pályaépítés, terepépítés, kiegészítők
- Festékek, ragasztók, szerszámok
- Társasjáték, Wargame
- Táblák, matricák
- Ajándéktárgyak
- Csokoládék
- Könyvek, kiadványok, katalógusok
- Ajándékutalványok
- H0 (1:87)
- TT (1:120)
- N (1:160)
- Z (1:220)
- 1:72
- 0 (1:45/1:48)
- 1 (1:32/1:35)
- G (1:22,5/1:24)
- AK Interactive
- Albert-Modell
- B-models
- Digitools
- Duha
- GMiniatureS
- Juweela
- Mikromodell
- Model Scene
- Jocek Models
- Papírbakter
- Vallejo
- Vulcan modell
Ifjúságért 2023: Vasúttörténeti évfordulók - alkalmi bélyegkisív
A Magyar Posta alkalmi bélyegkisívvel köszönt két 2023. évi vasúttörténeti évfordulót: 150 éve készült az első hazai gyártású gőzmozdony és 100 éve indult el Magyarországon az első villamos mozdony. A Magyar Posta a megvásárolt – két feláras bélyeget tartalmazó – kisívekből befolyó felár összegét, kisívenként összesen 150 Ft-ot az ifjúsági bélyeggyűjtés támogatására fordítja. A négy bélyegből álló alkalmi bélyegkisív 10.000 példányban, Benedek Imre grafikusművész tervei alapján a Pénz-jegynyomda Zrt.-ben készült. Az újdonság 2023. április 4-től kapható az elsőnapi postákon, a Filapostán, továbbá megrendelhető a Magyar Posta internetes áruházán keresztül is. A MÁV első tehervonati gépei a Hatvan típusú III b. osztályú (később: 355 sorozat) voltak, amelyeket még a Magyar Királyi Államvasutak elődje, a Magyar Északi Vasút (MÉV) szerzett be és a MÁV további példányokat rendelt belőlük. 1873-ban megkezdődött a gőzmozdonyok hazai gyártása. Az első hazai normál nyomtávolságú fővonali gőzmozdony az osztrák licensz alapján 1873-ban gyártott III. osztály 108. pályaszámú mozdonya lett, amely a későbbi átszámozások során végül 1911-től a MÁV 335,001 pályaszámot kapta. A MÁV V50 sorozat egy, a MÁV részére szállított kísérleti villamosmozdony volt. Kandó Kálmán érdeme, hogy az említett rendszer hátrányait sikeresen kiküszöbölte, előnyeit megtartva (korát megelőzve), ennek a fejlesztésnek az eredménye a V50-es sorozatszámú mozdony, valamint az, hogy az 50 Hz-es vontatás legelőször Magyarországon valósult meg. Forrás: wikipedia.org Az alkalmi bélyegkisív címletein és az ívszélen az évfordulós mozdonyok láthatók. Az alkalmi borítékon a MÁV V50-es próbamozdony átalakitásának tervét tartalmazó műszaki rajz található. Az elsőnapi bélyegzésű alkalmi borítékon (FDC) található bélyegző lenyomatán a villamos mozdony egyik kerekének a stilizált rajza található.
Hűségpont (vásárlás után): 9
2 munkanap (2024. november 27., szerda)
3 éves kor alatti gyermeknek nem adható!