- Újdonságok 2024
- Frissen érkezett
- Akciós ajánlatok %
- Börze
- Magyar vonatkozású modellek, makettek
- Mozdonyok
- Személykocsik
- Teherkocsik
- Alkatrészek, kiegészítők
- M41 Csörgő alkatrészek
- M61 Nohab alkatrészek
- V43 Szili alkatrészek
- Tereptárgyak, rakományok
- MÁV fényjelzők
- Fák, fűlapok, növényzet
- Papírmakettek
- Dekóderek, elektronikák, vezérlések, effektek
- Pályaépítés, terepépítés, kiegészítők
- Festékek, ragasztók, szerszámok
- Társasjáték, Wargame
- Táblák, matricák
- Ajándéktárgyak
- Csokoládék
- Könyvek, kiadványok, katalógusok
- Ajándékutalványok
- H0 (1:87)
- TT (1:120)
- N (1:160)
- Z (1:220)
- 1:72
- 0 (1:45/1:48)
- 1 (1:32/1:35)
- G (1:22,5/1:24)
- AK Interactive
- Albert-Modell
- B-models
- Digitools
- Duha
- GMiniatureS
- Juweela
- Mikromodell
- Model Scene
- Jocek Models
- Papírbakter
- Vallejo
- Vulcan modell
150 éve állt szolgálatba az S. M. S. Leitha Monitor FDC
A Magyar Posta bélyegkibocsátással emlékezik meg az S. M. S. LEITHA MONITOR szolgálatba állításának 150. évfordulójáról. A sorszámozott alkalmi bélyegblokk perforált és vágott változatban, Hefelle Glória grafikusművész tervei szerint a Pénzjegynyomdában készült. Az újdonság 2022. május 17-én kerül forgalomba. A megjelenés napjától kezdve megvásárolható az elsőnapi postákon és a Filapostán, továbbá megrendelhető a Magyar Posta internetes áruházából is. Az S. M. S. LEITHA, vagy közismert nevén LAJTA MONITOR a legrégebbi úszóképes osztrák–magyar hadihajó. 2010. augusztus 20-i ünnepélyes újra keresztelése óta a LAJTA MONITOR MÚZEUMHAJÓ nevet viseli. 1870-1872 során építették Magyarországon. 1871. május 17-én bocsátották vízre, 1872. október 13-án állították szolgálatba és 1876. december 8-án esett át a tűzkeresztségen, amikor testvérhajójával (S. M. S. MAROS) együtt tűzpárbajt vívtak az akkor még török kézben lévő belgrádi erőddel. Több alkalommal került bevetésre az első világháború időszakában. Az 1920-as évek-től 1994-ig, több mint 70 évig a dunai folyamszabályozásban elevátorhajóként látták hasznát. Szolgálati ideje alatt többször felújították, átépítették, modernizálták, de a hajótest eredeti szerkezete jelentős mértékben nem változott meg. 1992. november 1-jén védetté nyilvánították, és 1993. október 6-ától a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum gyűjteményébe került. Széles körű hazai összefogással és az Európai Unió támogatásával 1996 és 2010 között több lépésben, az 1888 és 1893 közötti állapotában állították helyre. A LAJTA MONITOR MÚZEUMHAJÓ nemzetközi jelentőségű haditechnikai és hadtörténeti relikvia, a világ legrégebbi folyami páncélos hadihajója, a Magyar Honvédség tiszteletbeli zászlóshajója. A blokk bélyegképén fent az egykori hajó képe, alatta pedig a hajótest – fordított állású – oldal- és felülnézeti szerkezeti rajzai láthatók. A blokk keretrajzán a mai, felújított hajó található a háttérben az Országház épületével, utalva ezzel arra, hogy a nemzetközi jelentőségű technika- és hadtörténeti emlék 2014 óta múzeumhajóként itt érthető el és látogatható az idegenforgalmi szezonban. A bélyegblokkhoz kapcsolódó alkalmi borí-tékon az egykori monitor bélyegképen is bemutatott, nagyobb méretű képe ismétlődik. A bélyegző grafikáján az S. M. S. LEITHA szolgálati bélyegzőjére utaló stilizált rajz látható.
Hűségpont (vásárlás után): 15
2 munkanap (2024. november 27., szerda)
3 éves kor alatti gyermeknek nem adható!