- Újdonságok 2024
- Frissen érkezett
- Akciós ajánlatok %
- Börze
- Magyar vonatkozású modellek, makettek
- Mozdonyok
- Személykocsik
- Teherkocsik
- Alkatrészek, kiegészítők
- M41 Csörgő alkatrészek
- M61 Nohab alkatrészek
- V43 Szili alkatrészek
- Tereptárgyak, rakományok
- MÁV fényjelzők
- Fák, fűlapok, növényzet
- Papírmakettek
- Dekóderek, elektronikák, vezérlések, effektek
- Pályaépítés, terepépítés, kiegészítők
- Festékek, ragasztók, szerszámok
- Társasjáték, Wargame
- Táblák, matricák
- Ajándéktárgyak
- Csokoládék
- Könyvek, kiadványok, katalógusok
- Ajándékutalványok
- H0 (1:87)
- TT (1:120)
- N (1:160)
- Z (1:220)
- 1:72
- 0 (1:45/1:48)
- 1 (1:32/1:35)
- G (1:22,5/1:24)
- AK Interactive
- Albert-Modell
- B-models
- Digitools
- Duha
- GMiniatureS
- Juweela
- Mikromodell
- Model Scene
- Jocek Models
- Papírbakter
- Vallejo
- Vulcan modell
Veterán autók - bélyegkisív
Veterán autóvá válni nem csak kort, hanem minőséget is jelent, hiszen az nem elég, hogy a típus harminc évesnél öregebb legyen, az is feltétel, hogy a jármű megjelenése és szinte minden alkatrésze harmóniában legyen a gyárival. Néhány eleme lehet kopott vagy sérült, attól még kaphat némi adózási és biztosítási előnnyel járó OT, vagyis Old Timer rendszámot.
A kisív első bélyegén a lengyel Warszawa 220-as látható. A púpos karosszériás autót korábban Pobjeda M20-asként gyártották Gorkijban (Szovjetunió). A Fabryka Samachodow Osobowych üzemében 1951 és 1973 között összesen 255 ezer Warsawa készült, sok szolgált taxiként, rendőrkocsiként és állami autóként.
A következő bélyegen a Moszkvics 407-es látható: a kétszínűre fényezett, króm hűtőmaszkos és lökhárítós modell első változata 1958-ban gördült le a Moszkvai Autógyár szalagjáról, ahol 1930-tól gyártottak személykocsikat GAZ A jelzéssel, majd 1940-től KIM néven. Az első Moszkvics márkájú és 400-as jelzésű modell 1947-ben készült, döntően a háborús jóvátétel fejében a Szovjetunióba telepített Opel-gépsorokkal. 1963 októberéig 360 ezer Moszkvics 407-es készült, minden harmadik exportra került.
A népautónak szánt Moszkvicsnál jóval kisebb darabszámban gyártották a protokoll célokra tervezett GAZ 12-ZIM autót, mely tulajdonképpen egy hosszabbított szerkezetű hétszemélyes Pobjeda volt. Az 1949-ben bemutatott amerikai stílusú és kissé barokkos formájú modellből 1959-ig 21,5 ezret gyártottak Gorkijban.
Kelet-Európa népautójának szánták a negyedik címleten látható Trabantot. A II. világháború utáni acélínséges időkben a Trabant karosszériaelemei műanyagból (duroplast) készültek. A P50-ös Trabant első kerekeit léghűtéses, kétütemű, kéthengeres motor hajtotta. Az első Trabant 1957-ben készült, a nagyközönség a következő évben láthatta a Lipcsei Vásáron. Zwickauban 1962-ig 131,4 ezer P 50-es készült. Az utolsó – már négyütemű motorral hajtott – Trabant, a 3 086 862-ik 1991. április 30-án gördült le a szerelőszalagról.
Az egykori csehszlovák járműipar reprezentánsa a farmotoros Tatra 2-603-as, melyet 1955-ben három fényszóróval mutattak be, majd 1963-ban megjelent a látványos krómkeretbe foglalt „négyszemű” változat, ezt 2,5 literes, 105 lóerős teljesítményű benzines erőforrás hajtotta. A 603-asokból 1977-ig húszezernél több készült.
A Trabantnál tágasabb és kényelmesebb Wartburgot szintén kétütemű, de nagyobb – három hengeres, 900 köbcentiméteres – és folyadékhűtéses benzinmotor hajtotta. A négyajtós kocsi tetszetős és ma is szépnek tekinthető karosszériáját a korábban BMW-lakatosként dolgozó Hans Fleischer tervezte. A 311-es Wartburg Limousine változatát 1955 tavaszán Lipcsében és Genfben is bemutatták, a modellből 1965-ig több mint 130 ezer készült Eisenachban. Az utolsó Wartburg típusjelzéssel ellátott autó 1991. április 10-én hagyta el a szerelőcsarnokot.
A nagy darabszámok ellenére napjainkban már alig látni ezekből a modellekből az utakon, mert sok került bontókba, így különösen érdekes a Magyar Posta bélyeg-összeállítása az egykor utcaképeket meghatározó, de ma már ritka és veteránkorú modellekről.
Hűségpont (vásárlás után): 7
2 munkanap (2024. november 25., hétfő)
3 éves kor alatti gyermeknek nem adható!