- Újdonságok 2024
- Frissen érkezett
- Akciós ajánlatok %
- Börze
- Magyar vonatkozású modellek, makettek
- Mozdonyok
- Személykocsik
- Teherkocsik
- Alkatrészek, kiegészítők
- M41 Csörgő alkatrészek
- M61 Nohab alkatrészek
- V43 Szili alkatrészek
- Tereptárgyak, rakományok
- MÁV fényjelzők
- Fák, fűlapok, növényzet
- Papírmakettek
- Dekóderek, elektronikák, vezérlések, effektek
- Pályaépítés, terepépítés, kiegészítők
- Festékek, ragasztók, szerszámok
- Társasjáték, Wargame
- Táblák, matricák
- Ajándéktárgyak
- Csokoládék
- Könyvek, kiadványok, katalógusok
- Ajándékutalványok
- H0 (1:87)
- TT (1:120)
- N (1:160)
- Z (1:220)
- 1:72
- 0 (1:45/1:48)
- 1 (1:32/1:35)
- G (1:22,5/1:24)
- AK Interactive
- Albert-Modell
- B-models
- Digitools
- Duha
- GMiniatureS
- Juweela
- Mikromodell
- Model Scene
- Jocek Models
- Papírbakter
- Vallejo
- Vulcan modell
150 éve indult a pesti menetrendszerinti közforgalmi lóvasút FDC
A Magyar Posta alkalmi bélyeg kibocsátásával örökíti meg a pesti menetrendszerinti közforgalmi lóvasút indulásának százötvenedik évfordulóját. A bélyegképen a rendelkezésre álló források alapján rekonstruált egykori jármű, a borítékon a Vasárnapi Ujság 1866. július 22-i számában, F.L. monogrammal megjelent A pesti lóvonatu vaspálya c. illusztráció részlete látható. A kibocsátáshoz forrásanyagot a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum biztosított. A bélyeget Weisenburger István grafikusművész tervei alapján 150.000 példányban az ANY Biztonsági Nyomda gyártotta. Július 8-tól kapható az elsőnapi postákon, valamint a Filapostán, de megrendelhető a Magyar Posta internetes áruházából is. A lóvasút volt az első, tömegszállítási igényeket is kielégíteni képes, a maga idejében korszerű közlekedési eszköz, mely viszonylag gyors és rendszeres közlekedésével közelebb hozta egymáshoz a kiterjedt város egyes részeit. Az első vonal kiépítése a Széna tér (ma Kálvin tér) és az Újpesti indóház (ma Újpest-Városkapu) között valósult meg. A pálya létesítésére az 1865-ben megalakult Pesti Közúti Vaspálya Társaság (PKVT) kapott engedélyt. Az 1866. július 30-i ünnepélyes átadót követően augusztus 1-jén megindult a közlekedés, és már az első hónapban 57 ezren vették igénybe. A kilenc kilométeres szakaszt a kocsik hivatalosan 35 perc alatt tették meg a következő állomások érintésével: pesti Kálvin tér (akkori Széna piac), Nemzeti Múzeum, Zrínyi kávéház az Astoriánál, Deák téri evangélikus templom, bazilika, nyugati pályaudvari indóház, Lehel téri „kis sörcsarnok”. A Váci úton az utasok már bárhol megállíthatták a kocsikat. Ezt követte a végállomás Újpest, Városkapu. Károlyi gróf gondoskodott az újpesti megállóba érkező utasok méltó fogadásáról, Wagner János tervei alapján 1866-67-ben megépült a mai napig meglévő díszes indóház, amelyet a köznyelv Bagolyvárnak nevezett el. A vonalat 1872-ben meghosszabbították az Árpád út mentén az István út, Görgey Artúr utca, Szilágyi utca, Pozsony utca, Kertköz utca útvonalon Rákospalotára. A villamosok megjelenésével szerepe azonban rohamosan csökkent. 1900-ban végleg felszámolták. Forrás: mmkm.hu; bkv.hu; pestbuda.hu; wikipedia.org
Hűségpont (vásárlás után): 5
2 munkanap (2024. november 27., szerda)
Ajándéktárgy: | Bélyeg |
További információk a termékről:
A kategória további termékei:
Vásárlói vélemények:
Kérdések és válaszok:
3 éves kor alatti gyermeknek nem adható!