- Újdonságok 2024
- Frissen érkezett
- Akciós ajánlatok %
- Börze
- Magyar vonatkozású modellek, makettek
- Mozdonyok
- Személykocsik
- Teherkocsik
- Alkatrészek, kiegészítők
- M41 Csörgő alkatrészek
- M61 Nohab alkatrészek
- V43 Szili alkatrészek
- Tereptárgyak, rakományok
- MÁV fényjelzők
- Fák, fűlapok, növényzet
- Papírmakettek
- Dekóderek, elektronikák, vezérlések, effektek
- Pályaépítés, terepépítés, kiegészítők
- Festékek, ragasztók, szerszámok
- Társasjáték, Wargame
- Táblák, matricák
- Ajándéktárgyak
- Csokoládék
- Könyvek, kiadványok, katalógusok
- Ajándékutalványok
- H0 (1:87)
- TT (1:120)
- N (1:160)
- Z (1:220)
- 1:72
- 0 (1:45/1:48)
- 1 (1:32/1:35)
- G (1:22,5/1:24)
- AK Interactive
- Albert-Modell
- B-models
- Digitools
- Duha
- GMiniatureS
- Juweela
- Mikromodell
- Model Scene
- Jocek Models
- Papírbakter
- Vallejo
- Vulcan modell
Mozdonyok sorozat MÁV V43 Szili FDC
Az alkalomra készült borítékot és bélyegzőt ugyancsak a mozdonyokhoz kapcsolódó kompozíciók díszítik. A bélyegújdonságok Vörös Attila fotóinak felhasználásával Nagy Péter grafikusművész tervei szerint készültek a Pénzjegynyomdában. Megvásárolhatók június 5-től a Filapostán és országszerte a nagyobb postákon, de megrendelhetők a Magyar Posta internetes áruházából is. A húszas-harmincas években gyártott, selejtezésre érett járművek pótlására és a növekvő villamosított vasútvonalak kiszolgálására 1961-ben új, nagyobb teljesítményű villamosmozdony-sorozat, úgynevezett „egységmozdony” beszerzéséről döntött a MÁV. Az első hét, még a Krupp-műveknél összeszerelt mozdony V43 1001-1007 sorozatjellel 1963-ban állt szolgálatba. Elsősorban a félvezetők alkalmazása miatt a Szili a maga korában európai szinten a legkorszerűbbek közé tartozott. A sorozatból összesen háromszázhetvenkilenc példány készült. A sorozat utolsó mozdonya a V43 1379-es, 1982-ben hagyta el a Ganz-Mávag gyárudvarát. A V43-asok (jelenlegi sorozatszámuk: MÁV 431, 432, 433 és GYSEV 430) rövid idő alatt a villamosított vonalak mindeneseivé váltak. A mozdony egyaránt alkalmas személy-, inga- és tehervonatok továbbítására. Az ötvenes évek vége felé a gőzvontatás Magyarországon is fokozatosan visszaszorult. A gőzmozdonyok alkalmazása helyett a világ számos vasútjához hasonlóan a MÁV is a dízelesítés és a villamosítás felé fordult. A villamosítás lassú tempója és a modern vontatójárművek hiánya miatt a korszerűsítés leginkább új dízel-vontatójárművek beszerzését jelentette. Több próbajármű tesztelését követően a svéd NOHAB gyár dízel-villamos, hattengelyes mozdonya mellett döntöttek a szakemberek. A sorozat első két mozdonya 1963 májusában állt menetrend szerinti szolgálatba, a későbbiek során pedig valamennyi fővonalon megfordultak, legfőképpen távolsági gyors- és expresszvonatokkal. A vasútrajongók körében kultikus mozdony több példányát is megőrizték nosztalgia, múzeumi és különmeneti (például Székely Gyors) célokra. Az 1871-óta megjelent közel 5100 féle magyar bélyegből több mit egy tucat a vasúti közlekedéssel kapcsolatos. Bélyegen jelentek meg például a nosztalgia kisvasutak, a 303-as és a 325-ös gőzösök, az első elektromos vasút, de a Hikari Expressz is.
Hűségpont (vásárlás után): 5
3 munkanap (2024. december 6., péntek)
Ajándéktárgy: | Bélyeg |
A kategória további termékei:
Vásárlói vélemények:
Kérdések és válaszok:
3 éves kor alatti gyermeknek nem adható!